Jak si „postavit“ vlastní FinTech banku

Miroslava Čechová Zprávy z akcí

Ing. Petr Borkovec je investor, finančník, který založil a podílí se na vedení firem s několikamiliardovými obraty (Partners, Sklizeno, MyFood, Rohlík…). Přes velké časové vytížení pana Borkovce jsme nalezli prostor pro krátké, ale za to obohacující on-line setkání, kterého se zúčastnily obě třídy nástavby oboru Podnikání.

Ing. Petr Borkovec je investor, finančník

Skupina pana Borkovce aktuálně buduje novou FinTech banku. V předmětu Ekonomika v nástavbě třídy POD2. jsme probírali téma bankovní systém ČR, a tak byl vstup perfektním propojením teorie s praxí.

S Petrem Borkovcem jsme měli možnost se pobavit o tom, co vše sebou nese založení nové banky – jak dlouho tento proces trvá, kolik stojí měsíční provoz ještě neexistující banky, a jak obsáhlá je žádost o udělení bankovní licence.  Petr Borkovec však nezůstal pouze u tipů, jak si vytvořit banku dle svých představ, ale dal i pár rad a tipů žákům, jak začít směřovat svůj podnikatelský sen.

Pane Borkovče, děkujeme především za čas, sdílení zajímavých informací z praxe a celkově PARTNERSký přístup při rozhovoru.

A jak hodnotí setkání žáci třídy POD1., POD2.?

„Velice se mi líbí propojení teorie s praxí a s lidma, který jsou špičkou ve svém oboru.“

„Vstup byl dobrý, nikdy jsem nepřemýšlel nad tím, jak moc práce musí vejít do vytvoření banky.“

„Super, naučné, líbilo se mi to. Příklady z praxe jsou báječné.“

„Velmi přínosná a zajímavá přednáška.“

„Vstup přinesl zajímavé informace a další pohledy na zakládání banky. Zaujalo mě, jak je možné něco takového dokázat, co k tomu je potřeba, jaké problémy je třeba při zakládání banky řešit, a které lidi je třeba sehnat.“

„Bylo to super, moc informací. A vím, že si nikdy nezaložím banku :)))“

„Rozhovor byl přínosný, užitečný a dozvěděl jsem se spoustu věcí. Pan Borkovec byl moc ochotný a určité to některým pomohlo ujasnit si priority nebo třeba navést dál.“

„Bylo to motivující, obzvláště jeho závěrečný proslov o tom, co by poradil nám do začátku.“

„Cením si upřímnosti pana Borkovce o tom, že i on sám se musel všemu postupně naučit a nebylo to hned. Jak si můžou mnozí myslet.“

„Zajímavá, naučná diskuse. Pan Borkovec nám dal rady do života a inspiroval nás. Líbilo se mi to.“

„Rozhovor se mi velice líbil, byl inspirativní a poučný. Bylo mi ctí sledovat tento rozhovor.“

„Bylo to fajn. Zajímavé. Nejhezčí byl konec, kdy nám dával rady, co dělat. Od takto úspěšného člověka je to motivující slyšet, co a jak dělat.“

„Rady na konec byly nejlepší.“

„Velice příjemný vstup do hodiny. Je super, že pan Petr Borkovec přijal pozvání a řekl nám věci z praxe.“

„Super vstup. Ukázal mi to, co bereme ve škole z jiného úhlu pohledu.“

„Bylo to poučné. Je dobré, že máme možnost si poslechnout někoho, kdo se té určitě branži věnuje.“

„Dnešní vstup byl velice inspirativní a bohatý na zajímavé a užitečné informace.“

Třída POD2. zaujatě poslouchá rady od pana Borkovce

A jak hodnotí rozhovor samotný moderátor rozhovoru Honza?

„Brutálně hustý. Byla to pro mě opravdu výjimečná a nezapomenutelná událost. Navíc hodně vědomostně obohacující.“

Moderátor online rozhovoru Honza

Ing. Přemysl Doležal a žáci tříd nástavbového studia